NOWE RZECZY 9

Dziewięć nowych rzeczy z okazji dziewiątych Nowych Rzeczy. Ha!

BUCK SATAN AND THE 666 SHOOTERS ,,MEDICATION NATION”

Wyobraźcie sobie radosną potańcówkę na ranczu w Teksasie z okazji końca świata, który miałby nastąpić nazajutrz w wyniku wojny nuklearnej  – tak właśnie brzmi muzyka nowego projektu Ala Jourgensena, lidera m.in. Ministry. Buck Satan And The 666 Shooters grają country core – człowiek, który wpadł na ten pomysł, zdecydowanie zasłużył na Buda.

ILLUSION ,,SOLĄ W OKU”

Krótko i zwięźle: Illusion się reaktywowali, zapowiedzieli pierwsze koncerty, wydają besta i właśnie się lansują pierwszym od trzynastu lat singlem, w którym dostaje się polskim politykom. Cieszycie się?

BUSH ,,ALL MY LIFE”

Wrzesień miesiącem rockowych powrotów z dalekiej przeszłości? Właśnie pojawiła się pierwsza płyta studyjna Bush od dziesięciu lat, i choć nigdy nie byłem ich fanem, dam szansę temu singlowi, który wręcz domaga się, by go wypromować na przebój:

KASABIAN ,,DAYS ARE FORGOTTEN”

Lubimy Kasabian? Jasne. Czekamy na ,,Velociraptor!”? Jak cholera! Czy nowy singiel grupy przyprawia nas o ciarki na plecach? Niestety, niespecjalnie… Nie takich kasabianów chcę słuchać: przygaszających ogień swoich najgorętszych momentów i przytępiających pazur, dzięki któremu ich pokochałem (i pewnie nie tylko ja). Póki co oba single promujące nadchodzący album chłopaki pozbawili pierdolnięcia (chociaż ,,Switchblade Smiles” broni się pomimo to), a nie tego oczekuję po ,,powrocie do korzeni” autorów ,,Club Foot”, ,,Reason Is Treason”, ,,Empire” i ,,Fast Fuse”.

I o co chodzi z wyciem Serge’a Pizzorno? W poprzednim singlu wył, tutaj wyje, a na okładce ,,Velociraptor!” widnieje – zgadliście: wyjący Pizzorno. To jakiś nowy znak rozpoznawczy grupy? Jeśli tak, to niech się rozmyślą, bo jest strasznie irytujący.

ARCTIC MONKEYS ,,SUCK IT AND SEE”

Nowy singiel małp niektórzy z Was zapewne dobrze znają z ostatniej, szczegółowo opisanej na sajdmejnstrimie płyty grupy, więc skupmy się na teledysku, w którym Matt Helders, perkusista grupy, zgrywa badass twardziela, którym najprawdopodobniej nie jest i na którego zdecydowanie nie wygląda, i robi rzeczy zapewne typowe dla badass twardzieli. Teledysk roku? Okaże się za kilka miesięcy.

A YouTube ocenzurował ten klip, ponieważ w jednym momencie widać kobiecy sutek. Oh, the horror. Dla zainteresowanych: http://stereogum.com/813862/arctic-monkeys-suck-it-and-see-video/video/

LADYTRON ,,WHITE ELEPHANT”

Ladytron to jedna z tych kapel, których ciężko nie lubić: grają fajnie i z głową, idealnie mieszając elektroniczne aranżacje z popowym błyskiem, w miarę regularnie dostarczają nowe płyty, utrzymując niezmiennie przyzwoity poziom, a w dodatku radzą sobie nieźle także i na polu remiksowym. I chyba kolejny raz uda im się odnieść sukces, bo ,,White Elephant”, utwór promujący szósty albumu Anglików, nie zawodzi.

ŁONA I WEBBER ,,TO NIC NIE ZNACZY”

Gdyby popularność piosenki mierzyć tym, jak często widzi się ją wrzucaną na ścianę fejsbuka, ,,To Nic Nie Znaczy” miałaby już status przeboju roku. A że panowie Łona i Webber nie zwykli dostarczać kichy, to zostaje nam się cieszyć.

LAURA MARLING ,,SOPHIA”

Pojawiła się trzecia płyta Laury Marling, być może najlepiej rokującej angielskiej młodej wokalistki ostatnich lat! Who the fuck is Laura Marling, pytacie? Ano to 21-letnia piosenkarka/autorka piosenek obracająca się w klimatach folkowych z naleciałościami, która zachwyciła krytyków i słuchaczy talentem i twórczą dojrzałością, i którą NME uznało za ,,najbardziej cool osobę roku 2011″. Porównywana do Marthy Wainwright i Reginy Spektor, dziewczyna gustuje w brzmieniach odległych od krzyków i harmidru mainstreamu, a jednak jej twórczość zyskuje coraz większą popularność i zapewne kwestią czasu jest awans Marling do grona największych postaci dzisiejszej sceny muzycznej.

A przy okazji jest postacią niemalże anonimową w Polsce. My mamy Marinę Łuczenko i Ewę Farnę.

WOODKID ,,IRON”

Główną zasadą Nowych Rzeczy jest to, że pojawiają się w niej świeżynki (duh). Czasami jednak grzech nie cofnąć się wstecz, żeby uratować od zapomnienia rzeczy, które najwyraźniej nie uzyskały w swoim czasie uznania, na które zasłużyły. W tym przypadku cofamy się do marca, kiedy to pojawiła się debiutancka EPka Yoanna Lemoine, francuskiego reżysera teledysków ukrywającego się pod artystycznym pseudonimem Woodkid. A warto to zrobić, bo ,,Iron” to jedna z najlepszych piosenek roku, a nie tylko Ten Zajebisty Kawałek, Który Był W Trailerze Do Nowego Assassin’s Creed. Debiutancki singiel Woodkida mógłby nawet bez przeróbki pojawić się na płycie ,,Heligoland” Massive Attack, gdzie by idealnie współgrał z ,,Paradise Circus”. Nawet teledysk do ,,Iron” przypomina jeden z klipów do tamtego utworu MA swoją estetyczną perfekcją i wizualnym wysmakowaniem.

Ciekawostka: dziewczyna z ptakiem to Agyness Deyn, supermodelka.

Dzięki za uwagę – mam nadzieję, że coś Wam wpadło w ucho. Tchuss!

Reklamy

5 thoughts on “NOWE RZECZY 9

  1. dzięki Bogu za Twój gust – bez niego byłoby tak nuuudno :)
    nie będę się już wypowiadał o utworach, o których już rozmawialiśmy, nie odmówię sobie jednak przyjemności skomentowania innych tego i owego.
    Ladytron – niby fajne, niby miło się słucha, ale coraz bardziej mi to przypomina Pati Yang (którą bardzo lubię) i odchodzi od tego co mi w duszy gra. Kijowo się składa, że mój ulubiony utwór to Destroy Everything You Touch, który był też pierwszym, który usłyszałem….
    Łona – standard – wolę jego obliczę z pierwszych płyt, ale nie jest źle – przyjemnie się słucha, choć niestety nieśmiertelnych hiciorów już nie produkuje
    Laura Marling – ok, przypomina mi KT Tunstall, którą lubię
    No i gwóźdź – Kasabian – straciłem zainteresowanie tą kapelą po ostatniej płycie, ale skoro wrzuciłeś i stwierdziłeś, że słabe, to dałem szansę i…………….bomba – utwór przezajebisty, który spowodował, że jednak dam im jeszcze jedną szansę :)

  2. Akurat dziś stałam się szczęśliwą posiadaczką „Velociraptor” Kasabianów. Oczywiście jaram się i z miłości i słabości do nich mogłabym powiedzieć, że płyta urywa. Fajna? Jasne! Ale jednak jak narazie czegoś mi brakuje. Jestem w trakcie słuchania, więc mam nadzieję, że jeszcze coś nie zaskoczy

  3. kiedy zobaczyłem link do kawałka Illusion na jednym z profili FB, pomyślałem: „albo ktoś tu się bezczelnie podszywa pod jeden z moich ulubionych polskich zespołów, albo… to niemożliwe żeby Illusion się reaktywowali… no bo jak?” miło się robi na wieść, że Lipa wraca do korzeni, ale chciałbym jeszcze nowego długogrającego krążka no i więcej niż 3 koncerty po Polsce i to lata świetlne stąd… ale może za dużo wymagam, na razie cieszę się rodzynkami :)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s